Fitness is your ability to perform

Jag har lagt om min träning ganska rejält och gått från en uppbyggnadsperiod på cirka 11 månader med endast styrketräning som huvudfokus till att nu börja träna som en riktigt atlet.

Min syn på vad vältränad är, har alltid varit balansen mellan en snyggt välformad kropp estetiskt med att kunna prestera med den. Jag har haft en brutal progression det senaste året både vad gäller muskelmassa och styrka. Jag har bla ökat i knäböj från 190kg till 210 kg, från marklyft från 200kg till 230kg, strikt militärpress från 75kg till 90kg samt i bänkpress ökat från 140kg till 160kg. Jag har blivit less på att endast följa ett styrketräningsprogram nu och därav mitt nya program.

Med målsättning att bli så atletisk som möjligt spelar vi med komponenter som styrka, kraft, explosivitet, kondition, uthållighet, mental tuffhet, smidighet, balans och så vidare. Träningsvolymen är väldigt hög och varierad. Det är/kommer att vara STOR fokus på att förbättra min rörlighet som är under all kritik just nu, men jag har på bara 2-3 veckor sett bra framsteg så jag känner mig förhoppningsfull?

Mitt träningsupplägg blir två pass om dagen 6 dagar per vecka samt 1 dag för återhämtning med rörlighet eller aktiv vila.

Upplägget består/kommer att bestå av styrketräning en 3 Split, olympiska lyft, rörlighet, intervaller, gymnastik, crossfit, lågintensiv konditionsträning, simning.

Detta upplägg är riktigt stimulerande och eftersom jag har så mycket att hämta i varje del så är varje dag en ny utmaning och en dag att bli lite bättre än dagen innan.

Ha en bra kväll & ladda om för en bra vecka,

/Alexander